daveyennickinoostafrika.reismee.nl

Lake Bunyonyi - Kalinzu Forest

We slapen heerlijk uit en we blijven tot half 9 in bed. Ik ga even een koffie en thee halen boven en neem die mee naar de kamer. We hebben deze kamer de afgelopen drie nachten echt als onze woonkamer gebruikt. De kamer is een chaos. Davey leest nog even een boek in bed met een theetje en ik zit onder het genot van een kop koffie nog even te genieten van het geweldige uitzicht dat we hebben vanaf ons balkon. Heerlijk zo'n echte rustdag tussendoor na een ruime week hard werken waarin alle activiteiten zich in rap tempo opvolgenden. Daarnaast worden er ook zoveel kilometers afgelegd om alles te kunnen doen en zien.

Als de tassen zijn gepakt worden we verwacht aan het ontbijt. Nadat alles rustig is ingepakt beginnen we aan een 4-5 uur durende rit naar het Kalinzu Forest. Na busritten van 10 uur of meer voelt een retourtje Ruurlo als een peulenschil. Grappig hoe alles ineens in een ander perspectief komt te staan. Zo rond half 4 komen we aan op het volgende kamp. Er is nog de mogelijkheid om een rondleiding door de omgeving te krijgen maar tweederde van de groep blijft lekker op het kamp hangen. De groep trekt meer naar elkaar toe en de sfeer wordt steeds saamhoriger. Het is inmiddels echt een leuke en gezellige groep geworden en we kunnen met de meesten goed opschieten. Vooral met Mari en Andreas uit Noorwegen (wellicht een idee voor een volgende trip) klikt het goed.

We maken een weddenschap voor 5000 Oegandese shilling over hoe laat het eten klaar zal zijn. De gidsen zijn echte Afrikanen en daarom loopt het koken vaak uit, waar de groep veel grappen over maakt. Uiteraard ga ik er met de pot vandoor.

Na het eten is er een gezellig kampvuur en is Lulu de voortrekker van een aantal spellen die gigantisch op de lachspieren werken. Het eten is moeilijk binnen te houden maar als je het wegspoelt met een flinke teug vloeibaar goud dan gaat het net.

Om 22 uur houdt iedereen het, enigzins aangeschoten, voor gezien. Morgen moeten we helaas wel weer heel vroeg uit de veren.

Christel

Fijn dat het met het menselijke soort ook beter klikt. ;-)