daveyennickinoostafrika.reismee.nl

Kampala - Lake Bunyonyi

Wederom een zeer lange reisdag op de planning. Voor de mensen die in de tent sliepen was het geen lekkere nacht. Het heeft de hele nacht geregend. Om 05.15 begint de rit vanuit Kampala richting Lake Bunyonyi. De verwachting is dat we daar rond 16 uur aankomen. We vertrekken vroeg omdat we Kampala uit willen zijn voordat het verkeer op gang komt en eigenlijk lukt dat prima.

Na een kleine tweeënhalf uur komen we bij het punt waar we ontbijt zullen krijgen. Alles wordt uit de bus geladen en on the spot wordt het ontbijt klaargemaakt. Wel heel bijzonder hoe deze mensen gewend zijn om in en uit een bus te leven.

Ondertussen zijn we gestopt bij twee winkeltjes die prachtige authentieke houtsnijwerken verkopen. En precies op het punt waar de evenaar loopt. Dus hier worden de broodnodige kiekjes geschoten en we kopen echt de meest mooie souvenirs.

Ook de lunch wordt direct in elkaar geflanst omdat we waarschijnlijk niet meer zullen stoppen tussentijds. Binnen 10 minuten stinkt de bus naar goedkope pasta met maïs.

Als we nog een half uur te rijden hebben, stoppen we in een nabijgelegen stadje. Het regent en daarom gaat Lulu eerst de weg verkennen die we nog moeten afleggen. Voornamelijk omdat het een zandweg is. Lulu komt terug met slecht nieuws, ze heeft onvoldoende vertrouwen dat ze ons veilig op locatie kan krijgen. Vliegensvlug worden mini-busjes geregeld om alle spullen en de groep omhoog te krijgen.

We slapen op een prachtig resort middenin de jungle met een schitterend uitzicht over Lake Bunyonyi. Uiteraard upgraden we weer naar een lekker kamertje. Buiten dat het bed lekker ligt en de douche warm is, is het uitzicht echt iedere cent waard. Ik denk dat dit het mooiste uitzicht is dat we ooit uit een hotelkamer hebben gehad. En het allermooiste is dat we hier drie dagen zullen verblijven. Waanzinnige omgeving en ook even niet iedere avond je tas opnieuw pakken.

Na het eten gaan we naar bed, maar niet voordat we een heerlijk koud biertje op het balkon hebben gedaan. Even ontspannen na twee dagen lang veel in de bus zitten.