daveyennickinoostafrika.reismee.nl

Nairobi dag 3

Ook deze ochtend kunnen we weer heerlijk uitslapen en daarom schuiven we pas om 10 uur aan voor het ontbijt. Onze agenda is vandaag nog helemaal leeg aangezien de tour morgen start. We willen de dag ook niet helemaal volproppen en daarom besluit we om in de loop van de middag naar het Karen Blixen museum te gaan, voor een kort Blixenbezoek. Karen Blixen is een Deense schrijfster die bekend is van het boek Out of Africa en de verfilming hiervan. Zij heeft ongeveer 20 jaar in Kenia doorgebracht met haar man en later haar vriend. Vooral de film is bekend aangezien de hoofdrollen worden vertolkt door een jonge Meryl Streep en Robert Redford.

Het museum is in feite het oude huis van Blixen en de omliggende grond waar zij haar koffieplantage heeft gerund. Nadat Blixen in de jaren 30 terugkeerde naar Denemarken is 50 jaar later en na haar dood, het huis zoveel mogelijk in oude staat bewaard gebleven en ingericht met meubilair dat afkomstig is uit musea in Denemarken. Ook de originele kostuums van Streep en Redford hangen er in de kast. Het is een prachtig museum geworden op een waanzinnig mooie plek.

Na een rondleiding door John scoren we onze eerste twee prachtige houtsnijwerken van deze trip om ons eigen museum aan de Beatrixlaan 2 verder vorm te geven. We sluiten af met twee borden vol aan authentieke Afrikaanse bruschetta's.

De dag sluiten we af met een burger en een pizza. Helaas zijn de eerste paar dagen in Nairobi regenachtig en grauw. Beter weer is reeds voorspeld en we zijn dan ook meer dan klaar om morgen met de echte tour door Kenia en Uganda te beginnen.